Isnin, 26 Januari 2009

Tertangguh Lagi. Akhirnya Pulang. Wajah Baru Blog.

1. Aduhai! Aku tertangguh lagi untuk mengemaskini blog kesayangan aku ni yang biasanya dilakukan dalam tempoh seminggu. Jadi akhirnya, pada hari ni dapatlah aku menambahkan lagi kemasukan [entry] baru untuk blog kali ni. Ini semua berlaku gara-gara di sekolah aku ada hari merentas desa. Kena urus benda tu dulu. Ditambah pula lagi dengan tugas-tugas pengurusan sekolah yang menuntut aku menyelesaikannya dahulu. Buku 'register' kelas, buku rekod mengajar nak kena hantar, dan satu lagi kena kemaskini pulak maklumat pelajar di dalam Sistem Maklumat Murid [SMM]. Itupun diberitahu 'last minute'. Nasib baik hari Jumaat tu ada ruang masa yang agak panjang untuk aku menyelesaikan semua tu. Kalu tak naya juga nak siapkan semua tu.
2. Semasa blog ini ditulis, aku kini telah pulang kembali ke rumah. Nak melepaskan ketegangan [tension] yang dah 3 minggu kat sekolah. Nasib baik cuti Tahun Baru Cina ni sekolah amik seminggu. Boleh merehatkan minda dan fizikal dengan sepuas-puasnya. Sejak dah ade benda penting sendiri ni, boleh la aku memanjangkan langkah untuk pergi ke tempat yang aku nak. Tak macam dulu, terpaksa memerokkan diri dalam rumah apabila masa cuti sebab aku kurang gemar naik bas yang kini telah mula dipenuhi dengan warga asing. Sehinggakan aku rasa macam bukan di negeri aku sendiri.
3. Tetiba je blog aku ni dah berwarna biru ala-ala warna Facebook. Bukan apa. Aku kini sedang melakukan tugas untuk memberi wajah baru kepada blog aku ni. Supaya korang semua tak bosan asyik tengok rupa sama je. Jadi buat sementara waktu ni, aku guna 'template' yang sedia ada. Banyak ke sikit perubahan tu aku tak pasti. Bergantung kepada idea yang terkandung di benak kepala ni dan juga maklumbalas dari pembaca sebelum ini. Sekian.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam mijan..nak jugak tau mcm maner nk tkr background kat blog...tu la..nak tukar tp smp skunk tak reti2 gak...hehehe tolong ajarkan..hehe

rachel