Jumaat, 26 September 2008

Line Internet. Shopping. Raya. Posting.

  1. dah beberapa hari aku bergelut untuk sambung internet. dan akhirnya dapat jugak gi internet ari ni. amik masa dalam 2-3 ari gak. mana taknya, bila tekan dial untuk gi internet dapat connect, ada data sent tapi takde data received. ntah ape masalah TMnet waktu tu. harap2 lepas ni tak berulang lagi. tension  bila tengok kut gprs hp dah banyak mesej kat inbox emel aku. tak puas kalu surf ikut handphone. dah le mahal kos gprs tu. hmmm.
  2. dalam minggu ni gak, aku berkesempatan untuk gi shopping baju raya. maklum lah sale kat shopping complex menawarkan potongan harga yang banyak. jadi bile lagi nak dapat baju berkualiti dengan harga yang murah. masa ni lah perlu direbut. kebetulan pulak mak bapak aku amik cuti. dapat spend masa lebih sikit untuk memilih baju yang berkenan. hehe. yang best ari tu pun ari orang kerja, jadi tak ramai le orang yang ada kat tempat shopping tu. aku rasa macam buat private shopping pulak sebab jurujual kat situ hanya melayan famili aku je. tambahan pulak malas nak bersesak dengan orang terutama sekali masa nak bayar. kena beratur panjang. tak best.
  3. raya pun dalam kurang seminggu je lagi. kemeriahannya pun aku dah terasa. bile lalu kat kawasan kampung2, mereka semua dah pasang pelita di keliling rumah dan ada tu dah pasang lampu kelip2 untuk menambahkan lagi kemeriahannya. ada jugak kampung2 tu yang telah mengambil inisiatif untuk memasang pelita di seluruh kampung. nampak cantik di waktu malam. ini juga mengimbau kembali kepada nostalgia aku semasa arwah atuk abah aku masih hidup. dia la yang bertanggungjawab dalam memasang pelita di rumahnya. tapi memandangkan dia dah tiada, jadi pak sedara aku yang memasang sekarang.
  4. dalam penantian untuk menunggu kerja, akhirnya aku mendapat maklumat bahawa posting akan dilakukan pada bulan 11 nanti. tak sabar rasanya nak bekerja.

Tiada ulasan: