Isnin, 8 September 2008

Bulan Puasa, Tahniah dan Facebook

  1. sekarang [ pada hari penulisan blog ini], sudah seminggu waktunya kita telah menunaikan ibadah puasa ini. cepat betul masa berlalu. seperti biasalah pada malamnya, aku selalu pergi sembahyang tarawih bersama bapa aku. teringat masa aku dok kat UKM tuh, selalu gi masjid bersama kawan untuk sembahyang tarawih. sanggup berjalan walaupun hujan. aku tak kisah. jarang sembahyang kat surau kolej. bukan sebab tak suka dengan surau tu tapi padat sangat jemaahnya sampai melimpah keluar. jadi faham2 sajalah panasnye surau tu kalu dah ramai. aku pulak jenis tak tahan panas. kalu kat masjid UKM tu walaupun ramai jugak, tapi takde lah berimpit2 ditambah pulak ada kipas besar kurang panas skit. FYI, aku biasanya sebole2 akan cari peluang untuk cari tempat paling strategik iaitu yang paling hampir dengan kipas. nyaman je bile sembahyang. baru khusyuk. hehehe. nakal kan.
  2. baru2 ni, Kementerian Pengajian Tinggi telah mengumumkan nama universiti pertama dianugerahkan Universiti Apex iaitu Universiti Sains Malaysia (USM). jadi di kesempatan ni, nak ucap tahniah lah kat universiti tuh serta semua warganya kerana berjaya atas penganugerahan status tersebut. semoga USM berjaya melonjakkan lagi statusnya sekarang kepada universiti yang bertaraf dunia serta berjaya masuk dalam ranking sepuluh universiti terbaik pada masa akan datang. walaupun aku sedih sebab UKM tak dapat status tu, diharapkan pada masa2 yang mendatang UKM akan dapat jugak status tu. UKM bole punye!.
  3. disebabkan ledakan fenomena Facebook yang semakin pesat, aku akhirnya telah melebarkan lagi rangkaian sosial (social network) dalam Facebook ni. jadi kepada sesiapa yang ada Facebook tu, add la aku yerk. dan tak lupe dalam Myspace jugak. tapi Friendster aku tak lupakan. masih on lagi tau.

Tiada ulasan: