Sabtu, 13 Disember 2008

Tempahan Penting Yang Telah Tiba. Jawapan Kepada Anisfami & I-nie. Bil Telepon Melambung.

1. Dalam catatan blog bertajuk "Tempahan Penting", aku ada menyatakan bahawa aku telah membuat satu tempahan yang amat penting. Catatan ini telah mencetuskan teka-teki kepada 2 orang kawan aku ni. Maka tanggal petang semalam selamatlah tiba benda yang aku tempah itu. Aku menjangkakan ia akan tiba pada minggu depan berdasarkan beberapa prosedur yang perlu dilalui oleh benda itu. Tapi sebaliknya, pada pagi Jumaat tu, jurujual itu telah menelefon aku agar mengambilnya. Memang gembira betul aku waktu tu. Terus hilang mamai tido pagi tu. Disebabkan aku tak berape biasa lagi, aku pergi mengambilnya dengan abah aku pada petangnya. Setelah menandatangani beberapa dokumen sebagai tanda penyerahan benda itu, maka secara rasmi benda itu kini menjadi milik aku. Yang tinggal sekarang aku harus membayar benda itu setiap bulan dan menghantar ia untuk pemeriksaan rutin pada waktu ditetapkan. Walaupun begitu, aku tak kisah sebab aku dah suka dan mula jatuh hati dengannya. Sebenarnya benda yang aku maksudkan dalam cerita ni ialah Persona, kereta aku sendirian berhad. He.
2. Jawapan kepada pertanyaan korang tu aku dah jawab dalam perenggan sebelum ni. Aku tak dapat nak jawab dalam blog korang sebab internet aku kat sini ada kureng skit. I-nie! Bila ko tanya pasal nametag tu, baru aku teringat nak buat.
3. Aduhai! Bil telepon aku melambung lagi. Kali ni dah mencapai seratus lebih. Terpaksa la aku bayar nanti kat abah. Dah tak nak membebankan dia lagi. Bil2 lain pun dia kena bayar juga. Lepas ni, aku akan cuba untuk mengurangkan bil telepon aku ni. Huhu.

3 ulasan:

HAKIM berkata...

wah3x...ada keta dh skang..
bole laa drive back to ukm kalo free2 kan???
cayala....

MYSELF berkata...

mijan..ble leh tumpang kete baru ni..hehe

Hakim berkata...

mizan,i dh ada blog baru..
sila2kan laa bkunjung ke blog ni..
blog lama dh nak tutup dh xlama lagi..