Selasa, 9 Disember 2008

Hari Raya Qurban

Pada raya kali ni, aku telah menyambutnya di kampung sebelah mak aku memandangkan sorang mak sedara yang aku panggil Mak Ngah melakukan ibadah korbannya di sini. Walaupun adik aku tak dapat balik sebab jadi ajk sukan universiti asean, namun sambutan tetap juga meriah berada di samping mak2 sedara & sepupu2 aku yang begitu ramai. Juadah seperti ketupat turut dibuat. Yang paling best ada kari ayam kampung. Nyam nyam sedapnya. Hujan lebat yang bermula dari malam raya hinggalah siang keesokannya telah menyebabkan banjir di belakang umah Mak Minah aku tu. Nasib baik tak sampai air dalam umah sebab kawasannya yang agak tinggi. Oleh itu di kesempatan pada ari yang mulia ini, aku ingin ucapkan selamat ari raya Aidul Adha kepada semua kawan blogger aku yang beragama Islam.

Tiada ulasan: