Jumaat, 8 Ogos 2008

Pengalaman Temuduga

akhirnya aku telah lega sekarang kerana aku telah berjaya menempuhi saat yang penting sebelum ditempatkan di sekolah iaitu sesi temuduga. pada mulanya aku berasa sangat gementar kerana memikirkan apa yang akan ditanya oleh panel penemuduga nanti. iye lah kadang2 tu panel ni boleh tanya soalan yang tidak terjangka oleh kita. tapi syukur aku pada hari tersebut sebab soalan2 yang ditanyakan kepada aku tidak lah brape mencabar sangat. cuma diminta untuk menceritakan tentang latar belakang diri, latar belakang kokurikulum aku, nyatakan pipp, sanggup tukar opsyen untuk mengajar di pedalaman, tu je. pada ari itu jugak, aku juga telah terserempak dengan geng2 ukm. jadi tak lah gementar sangat. pada masa yang sama, aku juga berkesempatan berkenalan dengan bakal2 guru dari lepasan universiti yang lain. apa yang menariknya kami semua macam seolah2 telah kenal lama sebab masing2 boleh berbual dan berbincang tanpa segan semasa menunggu giliran untuk ditemuduga. apabila selesai seorang keluar dari bilik temuduga itu, masing2 berkongsi apa yang telah ditanya oleh panel tersebut. kiranya macam hint untuk exam la. jadi kami boleh tahu jenis macam mana panel itu dan skop soalan yang akan ditanya. secara keseluruhannya, aku amat berpuas hati dengan prestasi aku semasa temuduga tersebut. jadi sekarang ni, aku sedang menunggu masa untuk ditempatkan di sekolah. tak sabar rasanya nak ada duit sendiri. hehehe.
Selamat Hari Lahir Adikku
keesokan harinya, rumah aku pula telah mengadakan majlis hari jadi adikku plus tahlil. dan kebetulan juga rumah aku telah menjadi tempat menginap bagi pelajar sekolah rendah pakcik aku. yang menariknya pelajar itu pelajar pendidikan khas. walaupun masih letih balik dari temuduga, tapi menarik dapat layan bebudak tu. macam2 perangai aku tengok. akhirnya aku ade jugak pengalaman mengurus budak pendidikan khas ni walaupun sekejap. best diaorang ni. ada yang sporting. cikgu diaorang pun best jugak. tambah2 tengok gelagat cikgu dia mengurus budak tu. per2 pun nak wish hepi birthday to my lil sister.

Tiada ulasan: