Sabtu, 16 Februari 2008

Kasih Sayang dan Kenangan

Bulan Kasih Sayang?.......

masuk je bulan februari, kita mesti dah terfikir ttg hari valentine. di tempat aku terutamanya di surau2, telah terpampang ttg cerita asal-usul hari valentine serta sebab pengharaman bagi orang muslim untuk menyambutnya. macam2 versi telah aku baca. aku bersetuju dengan beberapa kenyataan mereka itu. jadi buat apa kita nak sambut hari kasih sayang pada hari itu sahaja. agama kita telah menyuruh lama kita untuk berkasih sayang sepanjang masa serta bukan untuk orang tertentu sahaja. jadi tak perlu lah kita merayakan ek.

Makan Malam Kolej dan Fakulti

tahun ini adalah tahun yang agak bermakna bagi aku. bukan apa selain daripada aku ni pelajar tahun akhir, aku juga akan menghadiri dua buah majlis yang tidak kurang pentingnya dalam hidup ini. kedua2 majlis ini akan diadakan pada bulan mac nanti. maklumlah bila dah lepas konvo, susah dah nak jumpe kawan2 yang dah empat tahun bersama aku di ukm ni. masa ni lah dapat bergambar kenang-kenangan. setakat ni, aku takde idea lagi nak pakai baju ape yang sesuai untuk kedua2 majlis tu supaya bersesuaian dengan tema warna yang digunakan iaitu warna hitam-oren bagi fakulti dan warna hitam-merah bagi kolej. aku bersetuju dengan tema yang digunakan untuk majlis makan malam tu. per2 pun aku akan berusaha untuk memikirkan pakaian yang sesuai untuk aku pakai malam tu. jadi tunggu dan lihatlah penampilan aku pada malam tu ek.

Tiada ulasan: